Ikea ha inaugurat aquest dijous, 31 d’agost, una botiga urbana al centre comercial Westfield Glòries, i la resposta del públic no s’ha fet esperar: les cues han estat constants des de l’obertura de portes. La multinacional sueca assegura que aquesta nova tenda suposa una inversió de cinc milions d’euros i la creació d’uns 60 llocs de treball directes. Es tracta del segon establiment d’aquest format que Ikea estrena a Barcelona, després que al juny obrís una altra botiga a l’avinguda Diagonal.
Segons l’empresa, l’estrena s’emmarca en l’estratègia d’ubicar-se en locals urbans per acostar als barcelonins els seus productes i expandir-se a la ciutat.
Amb aquesta nova botiga urbana seguim amb l’aposta per ser més accessibles en la presentació dels nostres productes als barcelonins”
El nou establiment ha obert les portes al públic a partir de les 10 hores, però abans s’ha organitzat un acte institucional amb els màxims responsables de la companyia i el tradicional tall de cinta. Entre els amfitrions, Nurettin Accar, CEO d’Ikea a Espanya; Valerio Valenti, cap d’àrea de mercat d’Ikea a Catalunya, i Giovanni Giorgini, director de la botiga Ikea Glòries.
Fins a 3.000 articles
L’espai té 1.622 m² comercials en una planta en què hi ha la representació d’un pis de 25 m², així com set ambients que representen diferents espais de la llar, i 14 zones amb solucions per endreçar i decorar l’habitatge. Hi ha fins a 3.000 articles exposats, un miler dels quals que es poden adquirir al mateix comerç.
També hi ha una zona dedicada a l’alimentació amb productes típics de la botiga sueca com les icòniques mandonguilles, el gelat i alguns plats locals com les patates braves.
L’establiment ofereix el servei de recollir la compra feta a internet a la mateixa botiga, així com encarregar el que es vulgui allà mateix i recollir-ho l’endemà.