Barcelona no només ha acomiadat el 2010 amb un ple hoteler, amb una ocupació que ha rondat el 95% durant la setmana de cap d'any, sinó que tanca el millor any de la història pel que fa a xifres hoteleres. Les pernoctacions a la ciutat han crescut un 8% aquest últim any i han fregat la xifra rècord de 14 milions. La recepta en temps de crisi ha estat clara: promocionar la ciutat, però sobretot abaixar preus. El repte per al sector de cara a aquest 2011 que comença és doncs mantenir aquests bons números a costa, si cal, de reduïr el marge de beneficis. JORDI CLOS, president del Gremi d'hotelers Abaixar preus, significa arribar a més clients, uns clients que són sensibles a les promocions que es fan en aquesta època coincidint amb la temporada baixa, quan els hotels ronden el 40% d'ocupació. MARIA ROSA CASTILLO, sotsdirectora de l'Hotel Claris I és que aquesta és una tendència cada vegada més estesa als hotels: aprofitar les instal·lacions perquè en facin ús també els veïns de la zona. És el cas de l'Hotel Zero, que va obrir portes fa un any i mig, i que ofereix a totohm qui ho vulgui les últimes tendències en wellness, amb Spa i tot tipus de massatges. DIEGO PIEDRA, director general de l'Hotel Diagonal Zero Tot per superar un mes de gener sempre complicat que es nota també al sector hoteler.