A l'expectativa. Així es troba el sector del turisme a la nostra ciutat a l'espera que es confirmi o no la vaga dels controladors aeris. És el cas de les agències de viatges. De moment, demanen tranquil·litat a tots els qui tinguin previst volar a partir del 16 d'agost. Fins que no es coneguin el nombre de serveis mínims, diuen, no cal alarmar-se. Això sí, asseguren que una aturada com aquesta, en època de crisi, afectarà l'economia del país. FRANCESC CARNERERO, president de l'Associació d'Agències de Viatges "Turisme, tal com es diu és un sector exonòmic molt important per al país. Al final, que un col·lectiu al voltant de 2.000 persones posin en jaque tot un país ningú ho enten." Per això, els possibles afectats han de conèixer els seus drets. En tot moment, la companyia aèria ha d'informar sobre els vols afectats. JORDI ANGUERA, director Agència Catalana del Consum "Tenim dret, en cas de cancel·lació, al reemborsament dels diners o al transport alternatiu en el moment més ràpid possible. I en segon lloc, un segon dret que és irrenunciable, que és el dret d'assistència." Si finalment hi hagués vaga, els viatgers no tenen dret de compensació. Malgrat tot, des de l'Agència Catalana de Consum recorden que els afectats en aquests casos també han de reclamar. Els qui més temen, però, aquesta possible aturada són els hotelers i restauradors. ANGÉLICA DÁVILA, responsable de reserves de Cacheiro restaurant "Estamos hablando del 80% diario de lo que es nuestro servicio, no? Tenemos servicio de desayuno, comidas y cenas". En aquest restaurant de la Rambla de Catalunya haurien de tornar el 100% dels diners de totes les reserves pactades amb les agències de viatges. Per evitar-ho, també ells demanen que es garanteixin els serveis mínins. D'aquesta manera, l'afectació seria mínima.