Els comerços de l’associació Som Sant Antoni estan renovant les persianes amb una campanya que posa l’accent en la cultura popular del barri. Abans de les festes de Nadal, n’hi haurà una trentena de pintades. A banda de l’imaginari popular, no hi falta el Mercat de Sant Antoni, eix vertebrador del barri, així com el distintiu de cada establiment. L’objectiu és dignificar les persianes i lluitar contra el vandalisme.

Imaginari popular i el mercat a les persianes

La campanya de Som Sant Antoni va començar a principis de novembre i en pinten entre sis i vuit cada diumenge. L’Espurna, la Porka, el Trabucaire i la Rita llueixen des de fa unes setmanes a les persianes d’algunes botigues. Per als veïns són una imatge d’identitat. Entre les figures emblemàtiques hi destaca també el Mercat de Sant Antoni, que des de sempre ha aglutinat veïns i comerciants al seu voltant. L’equipament va reobrir el 2018 després d’una reforma que es va allargar més de vuit anys.

Cada botiga destaca la seva especialitat

Amb la campanya “Som comerç, som cultura”, l’associació de comerciants vol netejar i dignificar les persianes dels comerços adherits i preservar-les d’actes vandàlics.

A més, la presidenta de l’associació Som Sant Antoni, Lídia Núñez, apunta que la iniciativa fa visible els comerços fins i tot quan estan tancats. Les persianes porten la signatura de Lucas Amat. L’entitat, que promou la iniciativa a les xarxes, ja ha fet altres campanyes molt imaginatives.

Comparteix a: