(ACN) La reindustrialització de Nissan ha fet un pas definitiu aquest dilluns amb la ratificació pública dels acords amb Goodman i el “hub” d’electromobilitat, gairebé tres anys després que la multinacional japonesa anunciés que marxava de Catalunya. Les administracions han “donat per superada la crisi” iniciada amb el tancament i han mostrat confiança en el projecte. El conjunt d’empreses, liderat per les catalanes QEV i Btech, té l’objectiu de començar la producció de les furgonetes elèctriques a partir d’inicis de l’any vinent i d’ocupar un miler d’empleats.
300 milions d’euros en els primers tres anys
El “hub” vol mobilitzar 300 milions d’euros en els primers tres anys d’activitat i fer-se “un lloc en el sector de l’automoció”, situant les marques Zeroid i Ebro com a “referents a escala internacional”, segons ha dit el conseller delegat de QEV, Joan Orús. La previsió del conjunt d’empreses és haver contractat tots els empleats de Nissan que estan a l’atur abans que acabi l’any vinent.
La ministra d’Indústria, Reyes Maroto, ha expressat total confiança en el projecte: “Estic convençuda que l’empresa té futur“.
60.000 cotxes anuals el 2026
L’empresa rebrà 65,3 milions d’aquests recursos vinculats al PERTE del vehicle elèctric, que serviran per posar en marxa la planta multimarca de la Zona Franca. La previsió del grup és que les instal·lacions produeixin 60.000 cotxes anuals el 2026.
Tot i que qui produirà els vehicles serà el “hub”, els terrenys han estat adjudicats formalment a la multinacional australiana Goodman, que els gestionarà i es quedarà amb una part de la parcel·la per fer-hi activitat logística. L’operador ja ha prestat 30 milions d’euros al conjunt d’empreses liderades per QEV i Btech per poder adquirir els actius de Nissan i començar el projecte. Compartiran espai als terrenys de la Zona Franca amb la planta de Silence, que preveu fabricar nanocotxes i motos elèctriques, i el centre tècnic de Nissan.