L’associació de comerciants de Creu Coberta ha dissenyat sis sotagots estampats amb escenes gastronòmiques quotidianes, tots inspirats en l’obra de Picasso. S’ha fet un tiratge inicial de 5.000 sotagots, però per la gran demanda, se’n faran deu mil més.

Repartits a 50 locals de restauració

Els sis sotagots estan repartits entre els 50 establiments de restauració de l’eix comercial, per crear un recorregut entre els negocis. L’objectiu d’aquesta iniciativa és fomentar el comerç local i alhora reconèixer l’obra de Picasso.

Aquesta iniciativa original s’engloba dins la celebració de l’Any Picasso i és una de les moltes activitats que ha organitzat l’associació per rememorar l’obra de l’artista. La col·lecció s’ha dissenyat amb una eina d’intel·ligència artificial que crea obres amb l’estil de l’artista, però sense copiar-lo. Lluís Llanas, president de l’Associació de Comerciants de Creu Coberta, explica ja estan pensant a tornar a fer servir aquesta tecnologia en propers projectes.

Han superat les expectatives

Tan sols un mes després d’estrenar-se, l’associació ja ha encarregat una segona tirada de deu mil sotagots més per l’alta demanda que hi ha hagut. Creuen que el secret de l’èxit del projecte és l’originalitat dels dissenys, que han agradat molt al públic.

Sibelly Zapata, cambrera d’un restaurant de Creu Coberta, explica que venen nens, adolescents i adults a demanar el sotagot que té el local. Els clients els col·leccionen i ja hi ha qui els ha aconseguit tots.