Ja no li quedava més marge. Ha dedicat la tarda a comprar regals per a tota la família. "Jo ni un, ni un. Tot last minute, last minute. És el que té treballar el Nadal. Jo he fet una compra d'últim moment només, m'he anticipat aquest any." No ha estat l'única que s'ha despertat a última hora... "A última hora nos ha entrado la prisa y parece que queremos comprar todo lo que no hemos comprado estos días." "Tot i que són molts els que han esgotat les últimes hores per fer les compres de la nit de Nadal, el cert és que el dia 24 no és dels més potents pel que fa a les vendes. Els compradors han pogut remenar amb més tranquil·litat que en dies anteriors." GISELA RODRÍGUEZ dependenta de la botiga Felgar "La gent crec que per Nadal ja fa com dos setmanes que van comprar. Ara si de cas compren ja per reis." SALVADOR PEDRET merceria Santa Anna "Avui hi ha la gent que va buscant el regal de l'amic invisible, l'últim regalet del familiar que li falta" I a les botigues de joguines tres quarts del mateix. Força ambient aquest darrer dia abans de Nadal però menys que en dies anteriors. Molts dels que han comprat a última hora anaven una mica perduts. "No tengo idea, voy a ir al chico que me asesore algo para el niño pequeño, de dos años y medio." "Venimos de Granada y como no nos ha dado tanto tiempo con el trabajo de comprar todo eso pues hemos intentado de realizar por aquí. A ver si podemos encontrar algo económico. Pero veo que no, está lo mismo de precio." Deixar-ho tot per al final també comporta els seus riscos. "Siempre al último momento porque, bueno, vemos tantas cosas que pensamos: seguro que no se agotarán" Hi ha joguines, les més populars, que s'han esgotat.

Els principals eixos comercials s’han omplert aquest dijous de compradors que han aprofitat per fer les darreres adquisicions d’aquesta campanya de Nadal. Tot i que els botiguers asseguren que hi ha més activitat que els darrers anys, segons l’informe d’actitud dels consumidors espanyols publicat per ESADE, la majoria ja no dediquen aquest període a fer compres, sinó a buscar descomptes.

L’estudi assenyala que la cerca d’ofertes ha provocat “el desestacionament de les compres”. El 60 % dels enquestats esperen a comprar quan es produeix alguna mena de descompte. Ho confirmen jornades com el Cyber Monday i el Black Friday, en què els comerços van experimentar un increment en les vendes del 10 %.

Les dades que es desprenen d’un altre  informe, el de la Unió de Consumidors de Catalunya, corroboren que els més previsors, un 12 %, efectuen les compres al novembre; un 41 %, entre l’1 i el 15 de desembre, i un 9 %, les demora fins al 7 de gener, quan comencen les rebaixes d’hivern.

Tot plegat, està contribuint en la despesa dels consumidors durant aquesta campanya. D’aquests, un 31 % té un pressupost global de més  de 300 euros per a les festes; un 28 % es gastarà entre 200 i 300 euros; un 30 % reduirà les compres entre 100 i 200 euros, i un 11 % se’n gastarà menys de 100. En tot cas, si les previsions d’ESADE es confirmen, les dades se situarien a nivells de fa nou anys, l’any 2006.