Els establiments emblemàtics de la ciutat també tenen greus dificultats per sobreviure a la crisi derivada pel coronavirus. El propietari de la pastisseria La Colmena i secretari de l’Associació d’Establiments Emblemàtics, Josep Maria Roig, ha explicat al programa ‘reset’, de betevé, que s’ha gastat els estalvis i ha demanat un crèdit per superar la crisi que està patint el sector. Durant la pandèmia l’establiment no ha tancat i el propietari ha mantingut els 12 treballadors en plantilla, tot i els esforços que ha suposat econòmicament.

El client de La Colmena és divers. La ubicació de l’establiment al barri Gòtic fa que molta clientela sigui turista, pràcticament un 50 % del total segons assegura Roig. Ara bé, molts clients locals venen expressament a la pastisseria a buscar un producte concret. És per això que el propietari espera que aquest client més pròxim “ens salvi el Nadal”, ja que el teletreball també ha afectat les vendes de l’establiment.

152 anys endolcint la ciutat

La Colmena pot presumir de ser la pastisseria més antiga de Barcelona en actiu. El seu nom original era Ca l’Abella, fins que el 1927 l’avi del propietari actual va adquirir el negoci. L’any 1849, Rosendo Abella regentava la confiteria a la baixada de la Llibreria, situada només a uns metres de la ubicació actual. 20 anys després, la família Costa va comprar el negoci i va decidir traslladar-se a l’emplaçament actual i canviar el nom de Ca l’Abella per La Colmena. Durant la Guerra Civil, l’establiment no va abaixar la persiana. És per això que Roig creu que la pandèmia tampoc no hauria de ser un obstacle per mantenir-se oberts.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a