vaga H&M
Foto: Fernand de Canne

El sindicat CGT ha denunciat que l‘empresa H&M ha acomiadat 16 persones del centre d’atenció al client de Barcelona. Segons l’organització, la multinacional ha iniciat un procés de reestructuració mundial i a la ciutat, de les 35 persones que treballaven en aquest centre, 16 han estat acomiadades “al·ludint canvis organitzatius” i la resta les han recol·locat en altres feines.

El sindicat critica la manca de transparència i alerta que es podria haver produït una vulneració del drets dels treballadors, ja que no se’ls ha informat prèviament dels canvis organitzatius. Assegura que H&M només va informar el comitè d’empresa 15 minuts abans del primer acomiadament i per això presentarà una denúncia a l’autoritat laboral.

Procés de digitalització

Segons la CGT, l’empresa ha iniciat un procés per implantar un sistema informàtic de gestió de personal i eines interactives per canalitzar els contactes amb els clients. Tot plegat, diuen, respon a una estratègia de transformació digitalització que va començar després de la pandèmia amb l’augment de la venda per internet. Segons el sindicat, això va suposar tancar centenars de botigues i acomiadar 1.500 persones del departament tècnic.

El sindicat denuncia “la inhumana maquinària capitalista” que “retalla salaris i afecta centenars de famílies”. Per això, diuen que el seu objectiu és “protegir els llocs de feina de les persones que treballen com a agents d’atenció al client” que “es veuran afectades per aquest procés de digitalització”.

Durant el propers dies convocaran una assemblea per decidir futures accions i plantegen possibles vagues i manifestacions.