(ACN/Redacció) Les mencions de Barcelona a internet han caigut un 61 % respecte al 2022, segons l’informe anual de l’agència de comunicació Evercom. Entre l’octubre del 2022 i el setembre del 2023, la ciutat de Barcelona va aparèixer esmentada a internet 970.891 vegades, mentre que entre el 2021 i el 2022 es van registrar 2,5 milions de mencions. Són dades de l’Informe Digital: La imatge de Barcelona a escala internacional, que analitza el nombre de mencions que es fan en línia a tot el món en xarxes socials, blogs i notícies digitals, i que se centra en quatre àmbits: turisme, política, emprenedoria, investigació i congressos.

La directora d’Evercom a Barcelona, Lola Estevan, atribueix el descens de les mencions a l’estabilització del context polític. De fet, en la primera edició de l’informe, realitzat entre l’octubre del 2020 i el setembre del 2021, les mencions relacionades amb la política van liderar el rànquing, representant un 53 % de les mencions. En l’última edició, la política ha representat un 34 % de les mencions. Tanmateix, Estevan afirma que arran de la investidura de Pedro Sánchez, el pes dels partits independentistes en el context polític actual i altres esdeveniments com el pacte per a la llei d’amnistia o un possible retorn de l’expresident Carles Puigdemont podrien fer canviar les tendències de nou de cara a l’informe del pròxim any.

Segons apunta l’informe, entre els conceptes que més s’han repetit en l’últim any a internet, vinculats a la paraula Barcelona, hi ha Carles Puigdemont, Pedro Sánchez, independència, Ada Colau, eleccions o amnistia.

El turisme lidera el rànquing de mencions

De nou, la Barcelona turística lidera el rànquing de mencions a internet. En la primera edició de l’informe, publicat el 2021, el turisme només representava un 27 % del total de mencions. En el 2022, va escalar fins a un 41 % i, en l’última edició, es va quedar en un 40 %. Evercom atribueix el lideratge del turisme a la recuperació total del sector a Barcelona després de la pandèmia. En el cas de les mencions relacionades amb el turisme, segons l’informe, destaquen els conceptes festival, platja i Primavera Sound.

Interès ianqui

L’última edició de l’informe també assenyala que, del total de mencions, un 62 % es van fer fora de l’estat, mentre que el 38 % restant es van fer des de dins. Aquesta dada suposa un descens de set punts respecte al 2022, quan es van registrar un 69 % de mencions fetes des de l’estranger. Segons Evercom, per tercer any consecutiu, els Estats Units es converteix en el país des d’on més mencions de Barcelona s’han fet, seguida de França i el Regne Unit.

Entre altres dades, l’informe també destaca que, del total de mencions, un 23 % es van fer en castellà, només un 15 % en català, i la resta, un 62 %, es van fer en altres idiomes, principalment en anglès, francès i portuguès.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a