La mesura ha resultat ser efectiva. El propietari de Queviures Múrria, Joan Múrria, ha confirmat a betevé que una setmana després de col·locar un cartell per dissuadir els turistes que entren a fer fotos “sense preguntar, ni saludar, ni demanar permís”, el missatge ha funcionat: “Veient-lo la majoria ja no s’atreveix a entrar i fan les fotos des de fora”.

El cartell, escrit en anglès i penjat al vidre de l’entrada hi diu “Visit just looking (inside), 5 € x person, thank you”, és a dir, que si només s’hi entra per fer fotos i no per comprar caldrà abonar 5 €. Merino explica, però, que en aquests dies no han arribat a cobrar a ningú “i no crec que ho haguem de fer”. Insisteix que la intenció no és prohibir l’entrada als turistes: “Ens encanten, vivim d’ells també, però es tracta d’ensenyar-los una mica d’educació”.

El problema amb l’allau de turistes, segons el propietari, s’ha agreujat des que la botiga s’ha reconvertit afegint-hi una zona de restauració i tast: “Ara no pots estar per aquests visitants que no compren. Ens hi trobem sobretot a les tardes amb els turistes que van a visitar la Sagrada Família i entren atrets per un tipus de comerç que ja no es troba”.

“Esperem que amb el nou govern hi haurà més sensibilitat cap al comerç emblemàtic”

I justament per preservar la botiga en bones condicions, Múrria afirma que ara cal una restauració integral de la façana: “S’ha de restaurar la fusta, els cartells modernistes, el marbre. Tot plegat són uns 150.000 euros”. Múrria confia que rebrà algun tipus d’ajut econòmic per part de les administracions: “Esperem que arribin les ajudes, ara hi ha hagut un canvi important a l’Ajuntament i creiem que tindran més sensibilitat cap al comerç emblemàtic. Els pocs que quedem ens mereixem una mica d’ajuda”, ha demanat.