Cada cop hi ha més comerços de proximitat que opten per no sumar-se als descomptes del Black Friday. Són una minoria, però posen en evidència que aquest tipus de negocis no se senten còmodes amb la campanya comercial heretada dels Estats Units.
La que ha anat més enllà en aquest “boicot” és la dissenyadora Míriam Ponsa, que ha decidit tancar la venda electrònica durant tot el divendres per impedir que ningú pugui comprar a través del seu web. La responsable de comunicació de Míriam Ponda, Marta Muxí, creu que el Black Friday és un dia per “aturar-nos i reflexionar sobre quin model de consum volem promoure”.
Aquest Black Friday a MIRIAM PONSA hem tancat la web.
Et convidem a no comprar res.
A aturar-te i comprometre’t amb nosaltres. https://t.co/yDqC91HNjX— Miriam Ponsa 🎗 (@miriamponsa) November 27, 2020
Ponsa també ha engegat una campanya perquè les clientes que tenen peces de roba que ja no es posen perquè els cal algun arranjament, les portin a la botiga i les modistes els hi arreglaran gratuïtament perquè recuperin la utilitat.
Tot i que un 40 % dels comerços de proximitat de Barcelona s’han sumat als descomptes del Black Friday, n’hi ha que no només no ho fan, sinó que expliquen a través de les xarxes socials el perquè d’aquest posicionament. Per exemple, explicant el valor que té un determinat producte de qualitat.
View this post on Instagram
En el cas de la llibreria El Gat Pelut, a les Corts, carreguen contra els grans operadors de la venda online,com Amazon.
Creiem en el comerç de proximitat. Considerem que el #BlackFriday és una forma més dels dels paquetitos i companyia per ocupar un espai comercial aprofitant-se de la debilitat de gent i comerços que treballen amb ells. #MenysBlackFridayMésFridaKahlo#AquestLlibreÉsMèu 😺 ❤️ 📚 pic.twitter.com/HUwpashAQf
— El Gat Pelut (@elgatpelutcat) November 27, 2020
Fins i tot l’alcaldessa, Ada Colau, ha demanat als ciutadans que facin boicot a Amazon i no hi comprin productes durant aquest Black Friday.
El comerç electrònic també s’hi suma
En aquest boicot al Black Friday també s’hi han sumat negocis de comerç electrònic, com Fent País, a través d’un correu electrònic que ha enviat als seus clients. Aquesta companyia que ofereix lots d’experiències a Catalunya diu que no inflarà preus per fer descomptes després i que tampoc crearà necessitats perquè la gent cregui que serà més feliç.