Els empresaris dels sectors implicats han manifestat el seu suport a la candidatura olímpica de Barcelona-Pirineus 2022 perquè pot ajudar a consolidar el turisme a Barcelona, després d’un any com el 2009 en què l’activitat econòmica de la ciutat s’ha reduït un 2%. Ho han fet en el marc de la presentació dels 10 reptes del turisme a la ciutat, que s’ha fet avui al Saló de Cent en presència de prop de 300 persones que han participat en l’elaboració de la diagnosi del Pla Estratègic de Turisme de Barcelona.

El Pla Estratègic que s’elaborarà des d’ara i fins l’estiu vol consolidar de cara al 2015 la marca i l’activitat turística de Barcelona, tot combatent la visita de turistes que fan malbé la ciutat. Les 10 línies estratègiques presentades avui reconeixen que el turisme no pot representar una amenaça per a la convivència dels veïns en barris com els de Ciutat Vella i, per a això, plantegen la necessitat de potenciar noves icones que atreguin turistes a diferents punts de la ciutat i tota l’àrea metropolitana.

El turisme representa el 10% del producte interior brut de Barcelona i dóna feina a 100.000 persones.