Tot i que la data estrella per a la venda de petards és Sant Joan, el sector aposta per desestacionalitzar les vendes i busca referents a Europa i altres llocs de l'estat. PAULA CALVO, comercial de Petardos CM "Hi ha províncies com Madrid o comunitats com el País Basc que és més forta la venda en èpoques de Nadal i de cap d'any, aquí intentem portar la tradició cap aquí i que la fem nostra, també." La tendència va en aquesta direcció i, com que hi ha poques botigues obertes, molts opten per comprar per Internet o per telèfon. "En aquesta botiga de Sant Andreu també confirmen que han notat un augment de les vendes en els darrers dos anys, durant els dies de Nadal." Ara bé, la moda canvia segons l'època de l'any. ANA MARTÍNEZ, Fuegos Artificiales Peiró "Per Sant Joan es porta més el soroll, coses explosives. Ara són més coses de colors, tenim la sorpresa japonesa que llença coets, els canons de confeti. Es porta més el color." Es tracta de coets, bateries i també productes nous com aquest, aptes per a l'ús a dins de casa, que compartiran taula amb el raïm per donar la benvinguda al nou any.
La pirotècnia té les seves pròpies modes i els productes de venda canvien segons l’estació. Mentre que per Sant Joan els compradors opten per petards sorollosos que es puguin utilitzar a l’aire lliure, a l’hivern es busquen sobretot productes que es puguin utilitzar a l’interior de les cases. Es tracta de cànons que llencen confeti -també utilitzats a les bodes- o les anomenades caixes japoneses, que exploten i reparteixen regals. També té èxit la pirotècnia que fa llum, com els coets o les bateries.
De fet, Barcelona és un excepció respecte a altres indrets d’Europa o la resta de l’estat, on la jornada per excel·lència dels focs artificials i la pirotècnia és la nit de Cap d’Any. “Hi ha províncies com Madrid o comunitats com el País Basc que és més forta la venda en èpoques de Nadal”, explica Paula Calvo, de Petardos CM. El sector vol importar aquesta tradició cap a Catalunya i, així, desestacionalitzar les vendes. Precisament, els comerciants assenyalen que han detectat un augment de les compres durant aquesta temporada en els darrers dos anys i indiquen que el punt àlgid són les dues darreres setmanes de desembre. Els costums també canvien, i en lloc d’anar a les botigues, molts aprofiten per fer les comandes per Internet o telèfon i les van a recollir després.