El servei de repartiment a domicili
engegat al juliol pel Banc de Recursos Mancomunats de Ciutat Vella creix a bon ritme. Si a començaments de setembre el feien servir una vintena d’establiments, en poc més de tres mesos la xifra s’ha triplicat. La iniciativa va néixer per pal·liar els efectes de la covid-19 en molts comerços de barri del districte i alhora per ajudar els veïns. De moment continuen amb un repartidor, però no descarten augmentar la plantilla. El servei, que té el suport de Barcelona Activa, Foment de Ciutat Vella i el districte de Ciutat Vella, és gratuït fins al juliol vinent.
Comerços i eixos
La Botifarreria de Santa Maria és un dels 20 establiments de Born Comerç que s’acaben de sumar al servei de repartiment a domicili del Banc de Recursos Mancomunats de Ciutat Vella. Daniel Vila, treballador en aquest comerç, explica que “està bé poder oferir aquest servei als veïns del barri, sobretot per a la gent gran a qui podem portar els nostres productes i per a la gent que no pugui sortir o que està confinada a casa”.
Creixement progressiu
Aquest servei es va engegar al juliol i des de llavors ja l’utilitzen establiments comercials dels quatre barris del districte de Ciutat Vella. A banda dels establiments a títol individual també s’hi adhereixen eixos comercials. Aquest és el cas de Born Comerç, que tal com explica el seu president, Juan Carlos Arriaga, “és un servei important. El mantindrem perquè és un servei important. Crec que ara en el moment que estem és imprescindible però ja és un servei que ha vingut per quedar-se”.
Servei comunitari
Aquest repartiment a domicili és, segons els promotors, una aposta decidida pel comerç de proximitat. Fins al juliol vinent serà gratuït. A partir de llavors, segons les mateixes fonts, estudiaran com el finançaran i si cal ampliar el servei.