terminal 2 aeroport Barcelona

El pla estratègic 2022-2026 d’Aena, que s’ha presentat aquest dimecres, preveu implementar el concepte de “ciutats aeroportuàries”, on es desenvolupin negocis que vagin més enllà de l’aviació. La primera ciutat on es començarà a desenvolupar aquest model és Madrid i anirà seguida de Barcelona, Màlaga, València i Sevilla.

En aquest sentit, per a l’aeroport del Prat s’ha previst la construcció d’un hotel a la Terminal 2 per al 2024 i un pol logístic per al 2025. Més enllà del 2026, la companyia també voldria que l’aeroport de Barcelona tingués un espais per a oficines, un altre pol logístic i un segon hotel.

Més passatgers i despesa

L’empresa preveu que el trànsit aeri continuï creixent i entre els seus objectius per als propers quatre anys hi ha el d’incrementar el nombre de passatgers dels aeroports espanyols. En concret, Aena preveu que el 2024 ja se superaran els 275 milions de passatgers, la xifra anterior a la pandèmia, i el 2026 esperen arribar als 300 milions.

El pla també preveu ampliar l’oferta comercial, de restauració i de lloguer de cotxes de manera que cada passatger que passi per aquestes infraestructures gasti un 12 % més del que ho feia el 2019. Això representaria que el 2026 els ingressos comercials haurien crescut un 23 % respecte al 2019.

Aeroports zero emissions

El pla estratègic d’Aena també té objectius en matèria mediambiental i aposta per la descarbonització de les seves instal·lacions. Així, el 2026 esperen haver aconseguit la neutralitat en carboni i el 2040 voldrien que els seus aeroports fossin zero emissions.

Quasi 3.000 M € en quatre anys

Per tot plegat, es preveu que la inversió total a l’estat entre els anys 2022 i 2026 sigui de 2.916 milions d’euros, és a dir, una mitjana de 583 milions d’euros cada any.