400 comerços han rebut l’assessorament de l’Ajuntament de Barcelona “per adaptar-se al nou context de postpandèmia” del coronavirus “reactivant un nou model de negoci”, segons destaquen des del consistori. Aquest servei s’ha ofert gratuïtament a través del programa “Comerç a punt” de Barcelona Activa i la Direcció de Comerç. El pla disposa d’un pressupost d’un milió d’euros.
Des del consistori destaquen que el programa “Comerç a punt” té per objectiu desenvolupar fórmules noves per reactivar els negocis mitjançant un acompanyament individualitzat i personalitzat. Durant el pla, més de 380 establiments han rebut les visites del personal assessor i també s’han efectuat acompanyaments virtuals.
“Comerç a punt” ha tingut un major impacte en els comerços dels districtes de Ciutat Vella (75), l’Eixample (59), Sant Andreu (45) i Sant Martí (43). Entre els establiments que s’han beneficiat del programa hi ha restaurants, botigues de roba o supermercats.
Durant el desenvolupament del pla s’han buscat maneres d’arribar a clientela nova, mitjançant programes de màrqueting i vendes. També s’ha treballat en una ordenació nova dins la botiga per atraure visites, amb serveis d’aparadorisme i imatge interior. Igualment, s’ha cercat com estructurar millor els comptes del comerç perquè sigui rendible a través de finançament i tresoreria.