Des del març i fins al desembre s’està rodant a una nau de la Verneda ‘L’Olívia i el terratrèmol invisible’, el primer llargmetratge català d’animació rodat amb la tècnica de l’stop-motion, és a dir, fotograma a fotograma. Es tracta de l’adaptació de la novel·la juvenil ‘La pel·lícula de la vida’, de Maite Carranza, que dirigeix Irene Iborra, també coguionista i coproductora executiva. En el projecte hi participen productores d’Espanya, França, Bèlgica i Xile.

La novel·la ha estat guardonada amb diversos premis i traduïda a vuit llengües, la qual cosa ha facilitat el finançament d’un projecte que costarà entre tres i quatre milions d’euros i més de quatre anys de feina. Narra com l’Olívia, una nena de 12 anys, i la seva família, superen un desnonament. “La de desestigmatitzar la pobresa infantil és una història que connecta”, explica la directora del llargmetratge.

1.600 m² i 12 platós

El rodatge s’està fent en una nau de 1.600 metres quadrats que ocupen 12 platós de rodatge i els tallers. Hi treballen més de 30 persones, “però si comptem la preproducció i la gent que, en paral·lel, ja està fent postproducció a França, són moltes més”, detalla Iborra. La zona del taller està segmentada segons les tasques: construcció de maquetes, dels esquelets metàl·lics que hi ha a l’interior dels ninos, modelat i pintat dels mateixos, cosit de vestits i cabells, etc…

Entre els professionals que hi treballen figuren dos especialistes de l’animació en stop-motion de renom, com són César Díaz (‘Frankenweenie’, ‘Isla de perros’) i Tim Allen (‘La núvia cadàver’ i ‘Pinocchio, isla de perros’), a més de la directora de fotografia Isa de la Torre (‘Clay Kids’ i ‘Metamorphosis’). Les veus infantils dels protagonistes estaran acompanyades per les de l’actriu Emma Suárez i el periodista Jordi Évole.