La Comissió Executiva de la Fundació del Gran Teatre del Liceu va celebrar dimecres la darrera reunió d’aquesta temporada, que va permetre conèixer els números verds de la institució després d’uns anys amb pèrdues. Els ingressos se situen en els 42.500.000 euros, i representa un increment de 2.600.000 € respecte a la temporada 2014-15, i un superàvit de 49.000 euros.

L’ocupació global del teatre ha estat del 86 %, és dir un 6,7 % més, mentre que l’assistència de públic al Petit Liceu no ha variat gaire (87,7 %). La principal novetat és que hi ha hagut un públic cinc anys més jove: s’ha passat dels 57 als 52 anys de mitjana. Això s’ha aconseguit, diu la institució, gràcies a les tasques que es duen a terme des de fa dos anys per incidir en la política de preus, l’accessibilitat de les famílies, els descomptes per a territori i a “la consolidació del projecte audiovisual”.

El públic no abonat ha crescut un 50 %, també el públic jove: el nombre d’entrades a menors de 35 anys ha estat del 7 % (un 14 % el 2015-16). I alhora ha augmentat molt (del 7 % al 23 %) l’afluència de visitants de fora de la ciutat. Pel que fa als ingressos, el creixement s’atribueix en part al mecenatge i el patrocini del Liceu, que ja suposen un 14 % dels ingressos totals del teatre.