Animal negre tristesa’, obra de títol enigmàtic d’Anja Hilling, dirigida per Julio Manrique, ha encetat el cicle Planeta Persona a la Sala Beckett. Un cicle que proposa reflexionar sobre el canvi climàtic i sobre la nostra responsabilitat en aquesta situació. Està organitzat conjuntament amb la UOC i comissariat per l’investigador científic Israel Rodríguez-Giralt.

‘Animal negre tristesa’

Sis urbanites benestants, amb feines creatives (una fotògraf, un artista, un publicista, una model que du un nadó…), fan una excursió al bosc per viure una nit en plena natura. Es miren la vida amb optimisme i certa dosi de cinisme. Però no estan preparats per al que els espera. Una espurna, potser de la barbacoa mal apagada, desencadena un incendi devastador. El més important és salvar la pell i la situació posa els personatges davant del mirall. Hauran de fer front a la seva neglicència i conviure amb el trauma.

El text d’Anja Hilling aboca diversos llenguatges en una mateixa obra. “És un llenguatge força performàtic, tot i que sense deixar de banda el teatre. Teatre postdramàtic, que per a mi ha estat tot un repte. Però m’ha agradat l’aventura”, detalla Julio Manrique. Les filmacions en directe projectades en pantalla (recurs habitual en les darreres produccions de La Perla29), són constants en la posada en escena que escull el director.

Planeta Persona

El cicle Planeta Persona inclou, englobades en un mateix eix temàtic, experiències teatrals ben diverses. ‘Salvació total imminent immediata terrestre col·lectiva’, de la companyia Sixto Paz i amb Pau Roca en la direcció escènica, adapta un text de Tim Crouch que planteja una experiència innovadora: els espectadors han de seguir l’obra amb un llibre que es troben a la butaca.

Hi ha també un espectacle de teatre objectual, ‘No sabem res del campo’, de Claudia Serrahima, i un espectacle per a públic infantil, ‘Demèter’, dirigit a infants entre set i 11 anys que han d’assistir a l’obra sense progenitors. El cicle s’allarga fins al 4 d’abril.