Des de la creació de BTV, el 1994, aquesta casa ha tingut quatre grans canvis d’imatge, inclosa la que avui presentem. El primer logotip de Barcelona Televisió aviat va donar pas al primer que incorporava l’acrònim BTV, senzill però amb molta personalitat, i que incloïa l’ull que molts ciutadans encara recorden. Més tard, aquell logo va evolucionar per adaptar-se a l’incipient llenguatge digital. El 2005, coincidint amb el trasllat de BTV de la seu de la via Laietana a la plaça de Tísner, al Poblenou, va estrenar-se la imatge que hem fet servir des d’aleshores.

    

Avui presentem betevé, un canvi que va molt més enllà d’una necessitat de renovació estètica. betevé, una marca de pronúncia natural, replanteja el vincle amb la ciutat, pensat en clau de proximitat emocional o cultural. Alhora, betevé esdevé un concepte unitari, independentment de si els nostres continguts es difonen per televisió, ràdio, web o xarxes socials.

La proposta gràfica de betevé, ideada per Folch Studio, va ser la guanyadora en una ronda de projectes que van arribar a la fase final del concurs per triar nova identitat corporativa. També Folch va guanyar l’encàrrec de fer-ne el vessant audiovisual, en col·laboració amb les productores Goroka i Norte i l’encàrrec al compositor Nil Ciuró, autor de la nostra nova personalitat musical.

Ens ha costat temps, esforços i molta paciència per arribar a bon port, però estem orgullosos d’aquest concurs. Primer, perquè creiem que el resultat és extraordinari. Jutgeu-ho vosaltres mateixos i comenteu-nos-ho: #holabetevé I, segon, perquè la definició del procés i la tria la vam fer amb l’inestimable suport d’ADG-FAD, l’Associació de Directors d’Art i Dissenyadors Gràfics del Foment de les Arts i el Disseny, gràcies a la qual vam poder fer una tria raonada amb criteris professionals.

betevé neix des d’un plantejament d’identitat líquida. A partir d’ara, la nostra imatge no és un simple logotip, sinó un sistema d’imatges i referències que només en el seu conjunt tenen sentit. Des del tipus de lletra als tres colors bàsics, la música o tot el sistema de moviments en pantalla, conformen un univers flexible, que s’adapta en funció de cada entorn en què apareixem.

Canvi de pell. Encetem una nova etapa. Comença betevé.