Des de la Casa del baró de la Barre a la Casa Elisa Bremon d'Espina. La guia repassa els edificis més emblemàtics del carrer Gran de Gràcia, una idea de la Bibiana i la Cristina, membres de l'Associació de Comerciants. CRISTINA BARELLAS, coordinadora de la guia 'Gaudim Gran de Gràcia' "Vam parlar amb l'Anna Batet, ella és arquitecta i dibuixant, i de seguida va dir que ens dibuixaria les cases. Estan totes fetes a mà alçada." El díptic ofereix un itinerari per la història del carrer a través dels elements arquitectònics, com la cúpula de la Casa Feliu Iglesies o les serigrafies de les façanes. En total són 15 edificis catalogats per Patrimoni, molts modernistes però també d'estil art-decó i neoclàssics. Modernista és la Casa Fuster, actualment hotel, i projectada el 1908 per Domènech i Muntaner. Són icones del carrer i que, amb aquest mapa, poden ajudar a atreure el turisme. CARLES CAMPS, president de l'Eix Comercial de Gran de Gràcia "El turista, la primera vegada que ve a Barcelona fa les quatre coses bàsiques, però com que hi ha turistes que també repeteixen, que també puguin sortir del guió establert i venir cap aquí." I un cop aquí, passejar i també comprar.

En total, són 15 finques ubicades al plànol segons la localització. Al número dos del carrer hi ha la Casa Fuster, ara hotel, que va ser dissenyada per Lluís Domènech i Muntaner l’any 1908. És d’estil modernista, com, entre d’altres, les cases Antoni Par, al número 262, i la Casa Elisa Bremon d’Espina, al 61, totes dues, de l’arquitecte Jeron F. Granell.

D’estil noucentista hi ha, per exemple, la Casa Víctor Conill, construïda el 1931 per Josep Goday; i d’historicista, l’Escola Vedruna, de l’any 1905, construïda per Bernardo Pijon. També destaca al mapa la Masia Can Trilla, construïda al segle XVII.

La idea de fer una guia dels edificis més singulars va ser de Bibiana Bastardes i Cristina Barellas, totes dues propietàries de la botiga Mama Benz i membres de l’Associació de Comerciants del carrer Gran de Gràcia. Volien impulsar el comerç d’aquest eix però alhora atreure-hi el turisme estranger i de la ciutat amb un l’al·licient de descobrir obres arquitectòniques emblemàtiques de la ciutat.