(ACN/Redacció) El Teatre Apolo ha presentat aquest divendres el musical ‘El tiempo entre costuras’, basat en la novel·la de María Dueñas, que es podrà veure fins al 5 de novembre. Després d’haver-se estrenat a Madrid, Sevilla, València i Saragossa abans de la pandèmia, la producció arriba a Barcelona dirigida per Federico Barrios Fierro, amb composició musical d’Iván Macías i amb llibret de Félix Amador. El repartiment està encapçalat per Alba Cuartero, Cristina Picos, Jan Forrellat, Teresa Alba, Gemma Bastante, Paco Arrojo o Rodrigo Blanco. Una seixantena de persones formen part de la producció, que disposa de més de 300 peces de vestuari original de l’època i desenes de perruques. El muntatge s’ha estrenat aquest dijous.

El musical ha estat guardonat els últims anys amb 10 premis Broadway World Spain i un premi Talía de l’Acadèmia de les Arts Escèniques. La producció ofereix un viatge a la història de María Dueñas, que també ha assessorat el procés creatiu del musical.

“El teló no s’abaixa… els canvis es fan a la vista”

L’obra trasllada l’espectador a escenaris de la novel·la com Madrid, Tànger o Tetuan així com Lisboa amb un ambient “d’elegància i sofisticació”. Una de les particularitats del muntatge segons el productor Dario Regattieri és que està “tot a la vista”. “El teló no s’abaixa, anem a diferents països però els canvis es fan a la vista. Així l’espectador no perd la continuïtat entre el que expliquem i la història. És més directe i visual”, ha opinat.

Regattieri ha reivindicat que l’adaptació és molt fidel al llibre i que han aconseguit eliminar determinats aspectes per guanyar agilitat “sense que es noti”.

La protagonista, amb de 25 canvis de vestuari

El director artístic Federico Barrios Fierro ha definit el procés creatiu com una “bogeria” però ha reconegut que estan contents amb el resuttat. “Presentem l’essència espanyola del 1939 però amb un muntatge molt modern i àgil per viure la història de la Sira i el seu periple”, ha explicat.

En roda de premsa, han reivindicat que la protagonista del musical és la Sira, un personatge que està en escena la major part del muntatge. “Té dos minuts de descans, la resta està en escena. Amb més de 25 canvis de vestuari”, ha recordat Barrios Fierro.

Sira i Marcos

En aquest sentit, una de les actrius que interpreta el paper de la Sira, Cristina Picos, ha explicat que s’ha esforçat per ser fidel al personatge tal com el descriu l’autora a la novel·la. “He buscat al text aquelles coses que no es diuen però que succeeixen”, ha defensat.

Finalment, l’actor Jan Forrellat, que es posa a la pell d’en Marcus, ha definit l’experiència com un “luxe” i una “responsabilitat”. Ha explicat que el seu personatge arrenca com un suposat periodista britànic que entra a la vida de la Sira i li trenca els esquemes emocionals. Però ben aviat serà la noia qui li trencarà els seus esquemes.