Després de 10 anys a la Fabra i Coats, el MIRA 2022 (11 i 12 de novembre) fa un salt endavant i es trasllada a Fira Barcelona, on amplia horaris i guanya superfície. A la Fabra i Coats hi ha pisos de protecció oficial i això ja va obligar, en el seu moment, a prescindir, pel soroll, d’un espai tan característic del certamen com la cúpula geodèsica 360º, dedicada a projectes en format “full dome”. Segons el director del MIRA, Marc Gomariz, “un espai on poder combinar activitats en exterior i en interior només podia ser Fira. Dupliquem espai i ampliem horari fins a les 5.30 de la matinada. És el primer any d’una nova etapa del MIRA”.

Projecció de ‘Paradoxa’, de l’estudi OnionLab, a la cúpula 360º

Més instal·lacions i nova galeria d’art digital

Els 12.000 metres quadrats permeten ampliar l’espai dedicat a les instal·lacions. A la Fabra i Coats n’hi havia només dues, ara en són cinc sense comptar una galeria d’art digital amb cinc propostes més, també novetat. Per contra, segueix havent-hi dos únics escenaris per a les actuacions. A The Cloud, amb pantalla gran, hi oficien artistes com Orbital, Squarepusher o Caterina Barbieri.

Un moment de l’espectacle audiovisual de la compositora italiana Caterina Barbieri

L’altre escenari, sense pantalla, és per a concerts de bandes i, a partir de la una de la matinada, per a les sessions de discjòqueis. “L’ampliació horària fins a les 5.30 de la matinada converteix el MIRA en un club. I un club vol dir discjòqueis. És l’aposta que fem en aquesta nova seu”, afirma Gomariz. En aquest escenari, el The Ground, hi ha actuat un dels artistes destacats d’enguany, Michael Rother, membre de Kraftwerk i fundador de la banda de Krautrock Neu!