Moltes llibreries han decidit començar a escalfar motors i obrir els dies previs a la diada de Sant Jordi, malgrat ser festius per la coincidència amb la Setmana Santa. El 23 d’abril és el dia en què els llibreters tenen més vendes, però el volum de clients els dies previs també contribueix a incrementar-ne la facturació.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Especial Sant Jordi 2019″ style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/llibres-sant-jordi-2019/|||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]

A Barcelona, molts clients han aprofitat els dies de vacances per avançar les compres de llibres. També, en part, per poder-ho fer amb més comoditat que durant Sant Jordi.

La literatura infantil i juvenil estiren la corda

El Gremi de Llibreters de Catalunya espera la Diada amb optimisme. Es fixen en les xifres de la literatura infantil i juvenil dels darrers anys, que han crescut un 2 % anual després de la crisi econòmica. És per això que la vicepresidenta del Gremi, Paula Jarrin, veu possible que aquest subsector torni representi el 34 % de la facturació total de l’any tal com va passar el 2018. La importància d’aquesta porció del sector és bàsica per a la bona salut del gremi, ja que representa prop del 40 % del total de vendes, sense tenir en compte els llibres de text.

Jarrin sosté que “tenir més oferta i més llibreries especialitzades expliquen l’increment de facturació i venda”, però adverteix també que podria ser una arma de doble fil. Creu que és una bombolla creada pel màrqueting de “l’això funciona” i que tard o d’hora pot rebentar. “No sabem quantes sobreviuran, perquè s’ha de pensar en la qualitat i poder defensar un catàleg. Aguantaran les que hagin fet aquest treball”, argumenta. En aquest sentit, la vicepresidenta del gremi reclama “no caure en la perversió de la destrucció del llibre a còpia de novetats que tapen el fons”. Defensa que el sector hauria de tenir un cànon per fer que determinats títols mai no quedessin descatalogats. Així doncs, creu que és més important “cuidar” moltes obres que ja existeixen i reforçar la idea que són lectures que poden marcar molts infants com a futurs lectors.

Dones i divulgació, tendències a l’alça

Paula Jarrin explica que els llibres sobre dones i la revisió en clau feminista dels clàssics literaris viuen un boom. Amb tot, demana “descartar els ensucraments”. Els títols divulgatius també han incrementat i argumenta que l’èxit es deu al fet que donen una resposta de qualitat a una necessitat que no estava satisfeta.
Llibres als prestatge d'una llibreria