Oportunitat per gaudir una vegada més de l'indubtable talent que traspúa el teatre argentí, del qual la companyia de Daniel Veronese n'és un clar referent. Ja van sorprendre amb un 'Oncle Vania' fet amb quatre duros i un cop més s'instal·len a l'Espai Lliure amb una escenografia reciclada. MARÍA FIGUERAS, actriu "Es ésta y no puede ser otra. Es la que nos tocó por la crisis que tenemos y por los recursos que tenemos y bueno... allá vamos. Es una excusa, la escenografia es una excusa". De fet, a Veronese li agrada fer servir un espai en el qual els actors se sentin, inicialment, desorientats. A partir d'un treball molt lliure dels actors, neix un joc escènic que l'espectador pot reconèixer com a clàssic però amb identitat pròpia. Aquí la reinvenció passa pel títol, 'El desarrollo de la civilización venidera', i també per una Nora més astuta, fins i tot manipuladora, menys víctima de l'opressió conjugal. MARÍA FIGUERAS, actriu "Tratamos de llevar-lo a nuestros días para que todos nos sintamos un poco representados con esta violencia quizás pequeñita que en un momento dado puede estallar hacia otro lugar en nombre del amor...". L'adaptació de Hedda Gabler, segona part d'aquest díptic dedicat a Ibsen, es podrà veure en aquest mateix espai el mes d'abril en substitució de 'Dues dones que ballen', muntatge que, de moment, ha quedat posposat. Us ho ha explicat Victor Giralt Jonama.