És l'obra més emblemàtica de Josep Maria Subirachs, la culminació de la seva carrera escultòrica. Va dedicar-hi gairebé 20 anys de manera pràcticament exclusiva. Els grups escultòrics de la façana de la Passió del temple de la Sagrada Família estan formats per més d'un centenar de figures esculpides en pedra i quatre portes de bronze. Representen les 12 estacions del Via Crucis de Jesús. ARTUR RAMON, galerista d'art És, probablement, l'obra més internacional de l'artista. Barcelona, però, acull prop d'un centenar d'escultures de Subirachs. Algunes tan integrades en el paisatge urbà de la ciutat que poden passar desapercebudes. D'altres, com el monument a Francesc Macià de la plaça de Catalunya, s'han convertit en parades obligatòries de qualsevol turista. Amagades dels ulls de la gent, el Palau de la Generalitat acull algunes de les obres més prestigioses de Subirachs. Aquesta és la porta de la sagristia de la capella de Sant Jordi amb les quatre barres esculpides en bronze. Davant seu, aquest relleu mescla la llegenda de Sant Jordi amb la mitologia grega. Al pati del Tarongers, quatre il·lustres expresidents de la Generalitat decoren les parets. Un exemple més de la capacitat expressiva de l'autor.

El Plenari de l’Ajuntament va aprovar el 30 de setembre passat atorgar-li la Medalla a Subirachs “pel conjunt de la seva obra de gran projecció internacional, que representa el trànsit de la figuració i el noucentisme als llenguatges de l’avantguarda”. La Medalla al Mèrit Artístic reconeix Subirachs com el primer artista que situa l’escultura abstracta en l’espai públic de Barcelona i culmina els grups escultòrics de la façana de la Passió de la Sagrada Família.

A banda de la façana de la Passió, l’escultor compta amb un centenar de treballs disseminats per la ciutat. En són exemples el bust del monument a Francesc Macià, i les obres que decoren l’interior del Palau de la Generalitat.