La idea va ser originalment de Xavier Mestres, qui després de participar en grans musicals com 'Mama Mia' tenia ganes d'un joc escènic més artesanal. Així és com es va empescar el personatge d'en Pau Moira, el propietari d'una funerària que a l'inici de l'obra es confessa autor de més de 150 assassinats. És l'amor per qui creu la seva darrera víctima, la Jana, el que l'ha empés a entregar-se. Un flash-back previ a la sentència permet conèixer la història vital d'en Pau Moira i la seva relació amb la mort XAVIER MESTRES I GUILLEM CLUA, intèrpret i autor del text 'És a partir d'aquesta anècdota, d'aquesta especialíssima relació que ell té amb la mort i amb els morts que l'envolten que vam construir la història. I també hi ha una història d'amor, i és aquí on es planteja ell tot el seu conflicte i com s'ha d'acabar'. A partir de cert moment l'espectador descobreix qui és veritablement Pau Moira. El gir argumental amplifica la comicitat d'un joc escènic que des de l'inici és procliu a l'humor negre. Xavier Mestres, recolzat en tot moment per tres multiinstrumentistes que són també cantants i, quan convé actors accidentals, és l'autor de la música, una barreja d'estils que va del swing al pop o al contemporani. La Villarroel repesca aquest muntatge de la Sala Muntaner, on va fer cinc setmanes de funcions amb èxit de públic i crítica.