Les diferents relacions que s'han establert entre el món de l'art i el món del menjar estructuren 'L'Art del menjar' . Per això bona part de l'obra exposada es pot adscriure al gènere de la natura morta. Un gènere nascut a Flandes i Lombardia a finals del segle XVI pel qual la burgesia se sentiria especialment inclinada al llarg del temps, ...un gènere que ha mutat, però que no ha desaparegut, com es constata en obres de Picasso... Gris... Dalí... Barceló... Un altre apartat és dels queviures o els estris de cuina convertits en material artístic. A partir dels anys 60 va servir als artistes que volíen superar els excessos formalistes i s'inspiraven en l'espectacle de la quotidianitat. 'A la botiga de catifes' de Peter Fischli i David Weiss pertany a aquest àmbit. O la cadira de Jana Sterbak feta de filets de carn...Colpidor aquest poema visual de Joan Brossa. ÀLEX SUSANNA, Dir. de Cultura Obra Social CatalunyaCaixa 'Em sembla que és una metàfora excel·lent sobre el que és la nostra vida. Som convidats a la vida però convidats sabent que un dia o altre hem de morir.' Hi ha també una part dedicada a 3 artistes que van esdevenir amfitrions de restaurants, artistes que clamaven per la participació, més enllà de la contemplació. Com Daniel Spoerri autor de peces que beuen del ready-made de Duchamp. Al final del recorregut hom descobrirà un espai dedicat a Ferran Adrià com a creador que ha transcendit les convencions per mitjà d'una cuina sempre en evolució ...

Aplega més de 130 obres provinents de 70 museus i col·leccions particulars.