'À LA VILLE DE...' Aquest és un espai molt estimat pel públic barceloní. Enguany, però, s'haurà emprat pràcticament només per fer-hi concerts. A banda de dos espectacles de dansa i un de circ, aquesta és la primera peça teatral que s'hi representa. Però també és un espai difícil d'omplir i en aquest festival, el primer que haurà notat amb contundència les estretors econòmiques dels ciutadans, no és ni serà el primer espectacle que registri una entrada més que discreta. Llàstima, perquè és probablement el joc escènic més genuïnament barceloní que s'hagi mai estrenat en un Grec. Enric Majó vestit de romà anuncia la fundació de Bàrcino a partir d'un text de José Agustín Goytisolo... però ben aviat s'esberla la continuïtat històrica i comença un anar i venir en el temps amb escenes que funcionen com pinzellades impressionistes. La Barcelona d'aquest joc escènic és un mosaic que conformen fragments literaris d'autors com Joan Salvat Papasseit, Eduardo Mendoza o Joan Maragall amb el poema 'La ciutat del perdó'... Episodis nostrats... Però també epidosis foscos i tèrbols. No endebades, l'espectacle està dedicat a l'exregidora de Ciutat Vella, Itziar González. JOAN OLLÉ, director escènic i autor "No som gens ambigus. Diem que hi ha bons, que són els que no fan mal, i que hi ha dolents, que és la gent que fa mal." Les diverses tonades, servides per la Lisboa Zentral Café i els versàtils intèrprets, van de la popular sardana 'Baixant de la Font del Gat' a Boris Vian o Antonio Molina. Aquí ha estat Andrés Corchero qui ha ajudat en el moviment escènic per facilitar la feina de Laura Guiteras, Paula Blanco, Oriol Genís o Joan Anguera, entre molts altres.