A hall del Mercat es poden visionar 60 dels treballs que opten al Premi VideoDansa Barcelona. Al costat es pot entrar a la Cámara Oscura, una peça interactiva d'Ángeles Ciscar i Hansel Nezza. Més enllà, al foyer, ShortDance Films repassa amb una selecció de 15 films com ha evolucionat el diàleg entre dansa i imatge en els darrres deu anys. NÚRIA FONT, directora artística del Festival IDN "Amb el qual jo faig com una petita tesi, per dir-ho d'alguna forma, i especulo sobre allò que ha aportat l'audiovisual a la dansa i en la creació propiament coreogràfica, però també sobre què aporta la dansa a la creació audiovisual." No cal dir que en el camp de la creació escènica els treballs que es mostren al Mercat tenen en les noves tecnologies un instrument cabdal. A 'Glow' dels australians Chunky Move, una ballarina genera amb el moviment del cos un entorn digital gràcies a l'ús d'un potent programari interactiu... A Light Music, del belga Thierry De Mey, el moviment i la llum generen, d'alguna manera, una partitura de sons. Aquesta nit s'estrena mundialment 'Principios Opuestos', darrera creació de la companyia barcelonina Erre que Erre.

Una seixantena de cintes de vídeo opten al PremiVideoDansa Barcelona en aquest certamen, que té també una vessant instal·lativa i una de creació escènica.