El Palau de la Música ha acollit aquest dilluns un concert excepcional, en què Gustavo Dudamel, un dels millors directors d’orquestra del món actualment, s’ha posat al capdavant d’una orquestra formada per 210 joves de nou països. És la culminació del projecte Chords of harmony, que fomenta la inclusió i l’intercanvi cultural com a eina transformadora. Defensa que els programes d’educació musical generen canvis positius a la societat i traspassen fronteres.

Després d’un cap de setmana d’assaig en comú, els joves han interpretat ‘Diferent‘, d’Adrià Aguilera; ‘Obertura Egmont‘ i la ‘Coral‘, de la ‘Simfonia número 9’ de Beetohoven. Entre el públic hi ha hagut infants i joves d’entitats socials i educatives de Barcelona i estudiants de música.

La música socioeducativa

Els joves músics pertanyen a programes educativomusicals i provenen dels Estats Units, Veneçuela, el Regne Unit, Suècia, Grècia, Suïssa, Portugal i França, a més dels membres dels Cors de Palau Vincles, el projecte social del Palau de la Música. Chords of harmony es vertebra sobretot, però, amb la YOLA, el projecte social creat fa 17 anys per l’Orquestra Simfònica de Los Angeles perquè els joves puguin accedir a la pràctica de la música més enllà del seu context econòmic. També destaca la participació del Cor Manos Blancas, intèrprets amb discapacitat procedents de conservatoris i escoles superiors veneçolanes.

Per fer possible el projecte, hi han col·laborat el Palau de la Música Catalana, l’ESMUC, el Gran Teatre del Liceu i la fundació madrilenya Acción por la Música.

Gustavo Dudamel, al Gran Teatre del Liceu

L’esdeveniment coincideix amb l’estada de Gustavo Dudamel a Barcelona per actuar aquest diumenge, 26, i aquest dilluns al Gran Teatre del Liceu. Dirigeix el Cor de Cambra de Palau per tocar ‘Fidelio’, de Beethoven. A més, aquest dimarts, 28 de maig, torna a agafar la batuta al Palau de la Música, dins del cicle Palau 100.

El repertori inclourà la ‘Fanfara olímpica’, de John Williams; la ‘Simfonia número 9 del nou món’, de Dvořák, i l’obra de Gabriela Ortiz ‘Altar de corda’.