La galeria ADN comença la temporada amb l’exposició “Ella, l’ull, el dit, la mà”, comissariada per Alexandra Laudo. Amb obres de María María Acha-Kutscher, Núria Güell i Margaret Harrison, la mostra tracta de les polítiques de la desigualtat al voltant de la dona i els subjectes subalterns, i estableix un diàleg entre obres militants i feministes que revisen de manera crítica els estereotips visuals.

Revisió dels grans relats

Cada una de les tres autores formalitza els seus processos i treballs de manera molt diferent, la comissària ha intentat trobar coincidències, diàlegs o relacions entre les seves peces. En destaca l’interès per revisar els grans relats, per exemple el de la història de l’art, per incloure-hi veus més dissidents o veus més femenines, i qüestionar com des de l’art s’ha representat la dona.

Complements amb càrrega política

Un altre fil conductor de l’exposició són les qüestions relacionades amb els complements o accessoris, com les pintures de Margaret Harrison o el mural de María María Acha-Kutscher, que és la imatge de la mostra. És un recull de retrats, imatges d’accions o cites de diferents autores que s’han apoderat de complements o actituds associades a la masculinitat per reivindicar la seva imatge.

Obres combatives

Moltes de les peces exposades parlen de la lluita activa i activista de la dona per defensar els seus drets i de com de vegades s’han confrontat a certes normatives de manera creativa o disruptiva. Un exemple n’és el projecte de Núria Güell sobre les insinuacions de caire sexual que li feien uns policies a l’Havana. L’artista documenta aquest abús de poder i converteix la seva posició de feblesa en una plataforma combativa per donar-hi resposta.

La mostra es pot veure a la galeria ADN fins al 14 de novembre.