“Allan Sekula. Sísif col·lectiu” és el títol de la monogràfica que es pot veure a la Fundació Tàpies fins al 25 de setembre. Allan Sekulla (1951-2013) va ser un exponent destacat de la fotografia documental i de crítica social de la segona meitat del segle XX. La mostra relaciona la desaparició d’un tipus de vida lligada al mar amb la lògica neoliberal de la globalització.

La mostra de la Fundació Tàpies dedicada a Allan Sekula és una mena d’assaig visual. Un discurs que integra la fotografia amb la literatura social i un museu d’objectes relacionats amb el món dels estibadors (‘Docker’s museum’, el museu dels estibadors). La part de fotografia i text s’inicia amb ‘Fish story’, el primer relat que va elaborar sobre la desaparició d’un estil de vida al mar. Segueix amb assajos com ‘Ship of fools’, sobre un vaixell a punt de ser desballestat. En la mateixa línia està ‘Deep six’, una sèrie fotogràfica dedicada a la transformació de la regió de Calais amb l’arribada del tren Eurostar.

L’exposició es complementa amb un relat fílmic, ‘Lottery of the sea’, en el qual apareix, entre molts altres conflictes, el vessament de fuel del Prestige a les costes gallegues.