Dos espectacles de carrer i dos a les sales de Can Felipa han donat el tret de sortida a la 22a edició del festival Escena Poblenou. En realitat, però, no es pot parlar pròpiament d’espectacles, sinó d’embrions, d’esbossos de muntatges en procés de creació. És, justament, Embrions, una proposta del festival que arriba les 10 edicions que brinda a artistes emergents l’oportunitat de presentar les seves idees.

El públic ha fet un recorregut artístic per aquests quatre muntatges breus, d’uns 15 minuts. L’itinerari ha començat a la plaça de l’Hangar amb ‘Kenòpsis’, de Las Calatrava. Una performance crítica amb certes polítiques d’urbanisme que creen espais destinats a la cultura que, després, queden buits o són infrautilitzats.

Espectacles de carrer

La peça següent, itinerant i també participativa, era ‘Plantar’, d’Andrea Paz. Els espectadors han estat convidats a valorar els espais naturals de la ciutat en un passeig pel Poblenou. “El carrer, l’espai públic, s’ha de reivindicar com a espai de llibertat. La meitat dels espectacles programats són de carrer”, explica Ada Vilaró, directora del festival.

El recorregut ha acabat a Can Felipa, on els espectadors han vist dues propostes més: la performance ‘Cruuu’, de la clown Diana Gadish, i ‘Una bellíssima giornata’, de Kernel Dance Theatre, sobre la relació imperfecta entre un pare i la seva filla.