Una de les principals conclusions és que els mitjans transmeten una visió massa homogènia del jovent, i que no ofereixen prou elements per interpretar la situació de vulnerabilitat en què es troba aquest col·lectiu. Els àmbits en què tenen més presència els joves són el social, com la immigració i els accidents de trànsit, el policial i l’educatiu, però gairebé en un 70% dels casos és per explicar una visió problemàtica.

L’informe evidencia la diferència entre la presència dels joves en els mitjans de comunicació, 3,9%, i la seva presència social, 18,1%. Destaca també l’escàs protagonisme dels joves en temes que els afecten, com el debat entorn la interrupció voluntària de l’embaràs als 16 i 17 anys.

L’estudi no fa recomanacions ni estableix un temps de presència dels joves, però demana un millor tractament del col.lectiu i que es faci un esforç per representat millor la seva realitat. L’estudi s’ha fet l’últim trimestre de 2009 sobre una mostra de quatre cadenes d’àmbit català i dues de locals.