L'acte inaugural del Grec, el festival d'estiu, és dissabte, però algun muntatge teatral de llarga durada s'avança, com aquesta 'Senyoreta Júlia', que comença a fer funcions demà divendres. Fins al 29 de juliol roman en cartell aquesta 'Senyoreta Júlia', que no és exactament la que va dibuixar Strindberg el 1888. La mirada contemporània de Patrick Marber apropa el triangle amorós a l'espectador actual accentuant-ne la sensualitat. La protagonista segueix sent una aristòcrata ofegada en l'ambient social en què s'ha educat. Fugir endavant suposa baixar per l'escala del servei per tal de seduir el criat Jon, parella de Cristina, també criada. Per ell és obrir una porta a l'ascens social. La versió de Patrick Marber situa estratègicament l'acció a Londres, el 1945, la vigília de la primera victòria històrica dels laboristes britànics. JOSEP MARIA MESTRES, director escènic "Veu una manera de poder-se sortir del lloc on l'ha clavat la vida... El que passa és que per això és tan interessant el que fa el Marber, que és col·locar-ho en aquell moment que potser sí. Perquè ell és conscient que és molt difícil, però en aquest moment les coses poden canviar." La versió supera també la suposada misogínia de Strindberg, de qui sempre s'ha dit que segurament va escriure el personatge de Júlia en un acte de venjança envers la seva dona, l'actriu que havia d'encarnar el paper protagonista. Cert o no, es tracta d'un bombó per a qualsevol intèrpret. JOSEP MARIA MESTRES, director escènic "Per a una actriu fer la senyoreta Júlia és com gairebé per a un actor fer el Hamlet." No és el primer cop, per cert, que Cristina Genebat i Julio Manrique, parella en la vida real, tenen una relació en la ficció dramàtica.