Quan es va començar el projecte de restauració, l’any 2015, es van descobrir els traços originals dels murals i, gràcies a la tasca de les restauradores, Elena Moral i Cristina Macho, es va poder determinar que van ser obra dels artistes italians Antonio Pascutti i Achile Batistucci, tots dos provinents de l’escola de Belles Arts de Venècia.

Josep Cerdà, qui va manar construir els quatre edificis del xamfrà (actualment en queden tres), els va demanar que decoressin la façana del número 340 basant-se en l’estil dels palaus ducals venecians del segle XV. “Era una moda en aquells moments”, explica Santi Gasull, codirector de l’obra juntament amb Mar García. “A Barcelona hi havia molts pintors de l’escola de Venècia que, per exemple, estaven pintant els decorats del Liceu o interiors de palaus per a la burgesia”, afegeix.

El descobriment d’aquests traços, i també de restes de les pintures originals, van fer que s’obrís la porta a recuperar l’aspecte que va tenir la façana quan es va aixecar i que s’havia perdut amb el pas del temps i, sobretot, a causa de diverses remodelacions que havien tapat parcialment les pintures. L’estudi d’arquitectes García Gasull, conjuntament amb els departaments de Patrimoni de l’Ajuntament i la Generalitat, van decidir llavors que apostarien per restaurar el mural original.

També hi ha ajudat l’única foto de l’edifici que es conserva dels seus primers anys, que ha permès saber com eren els dibuixos a les parts en què els traços originals no es van poder recuperar.

La restauració dels treballs l’han convertida en una obra llarga. Va començar el 2015 i fa aproximadament un any que es va començar a pintar. Ara s’encara ja la recta final i si tot va bé es preveu que pugui estar acabada a l’octubre.