Criatures impossibles amb una barreja de tendresa i monstruositat. Algunes peces retraten personatges anònims; d'altres, figures històriques, com Napoleó Bonaparte i fins i tot hi ha espai per als mites, com Sant Jordi, però tots estan plens d'energia, color i un punt de crítica social. Són els particulars 'Ninhos' d'Antoni Vives Fierro. ANTONI VIVES FIERRO, pintor "Aquesta exposició sorprèn a molta gent perquè diuen que ha estat un canvi d'estil, però en realitat l'estil és el meu, el que ha canviat és la temàtica. Jo de molt jovenet havia pintat molts pallassos, nines de porcellana victorianes, i això no és més que una conseqüència, i aquest mitja d'expressió que tinc ara a través d'aquests ninos em resulta molt satisfactori." En aquest darrer treball l'artista deixa de banda els paisatges urbans i guanyen protagonisme les persones. Però segueix fidel al collage i al vincle que té amb la galeria El Quatre, una relació que ja dura tres dècades. Fa set mesos que es van traslladar de Granollers a aquest local al carrer del Rosselló a Barcelona. ROSA FERRER, directora d'El Quatre "Hem guanyat molt en visibilitat perquè estem molt més propers de la gran població que té Barcelona, del turisme i de tots els contates que fem a les fires." Han mantingut, però, el seu estil. ROSA FERRER, directora d'El Quatre "La línia d'El Quatre sempre ha estat dins la figuració, des de la figuració de petita pinzellada, més fotogràfica fins l'expressionisme més fort, més desfet, més atrevit." Una línia figurativa que defensen amb una quarantena d'artistes, des de joves promeses fins a figures amb una trajectòria consolidada, com Vives Fierro. Els seus 'Ninhos' es podran veure fins al 3 de desembre.

Antoni Vives Fierro és un pintor català especialitzat en paisatges urbans i retrats que amb aquesta exposició explora una nova línia temàtica amb uns personatges que ha batejat com a Ninhos. En aquesta mostra, que es podrà veure fins al 3 de desembre, recupera part de l’experiència dels seus inicis com a retratista realista: en primer lloc, dels anys 70, quan vivia a París i pintava rodamons dels carrers i pallassos, però també de la seva època a Londres, quan retratava nines de porcellana i joguines.

Ironia i crítica social

Els Ninhos són criatures que destil·len irònia i sarcasme. Vives Fierro pinta personatges anònims com una parella de nuvis, músics o un motorista en Vespa. També figures històriques o mitològiques que l’artista presenta des d’un punt de vista de crítica social. Totes les creacions estan plenes de vitalitat i color.

“Ninhos” suposa un gir temàtic respecte de les darreres creacions del pintor, però Vives Fierro continua fidel al seu estil basat en el collage i al vincle que l’uneix des de fa tres dècades a la galeria El Quatre. Des dels inicis d’aquesta sala, que es va crear el 1986  a Granollers, l’artista hi té una relació molt estreta i cada tres anys sense interrupció ha muntat una exposició amb la seva obra.

El Quatre

Des de fa set mesos El Quatre s’ha traslladat a un local del carrer de Rosselló de Barcelona amb l’objectiu de guanyar visibilitat i obrir-se a nous mercats. La galeria ofereix obres d’una quarantena d’artistes, pintors i escultors que defensen un línia figurativa. En aquests 27 anys hi han passat alguns dels grans noms de les arts plàstiques del país com els ja desapareguts Josep Martínez Lozano, Joan Abelló o Modest Cuixart. Entre els actuals, hi ha artistes com Pilarín Bayés, Benet Sarsanedas o el mateix Vives Fierro.