(ACN) Bookish ha adquirit l’emblemàtica llibreria Alibri i n’evita així el tancament. De fet, a principis d’octubre, la llibreria situada al carrer de Balmes, 26, a Barcelona, va anunciar que tancaria portes abans de finals d’any. En un comunicat, Bookish ha explicat que el seu compromís és “conservar i potenciar la plantilla actual, cuidar i conservar la història centenària de la llibreria, renovar i modernitzar l’espai“.
Bookish, un servei singular
Bookish, un projecte de subscripció literària amb un fort component digital nascut a Barcelona el 2017, va aterrar com un servei singular en el món del llibre. D’entre els milers de novetats que es publiquen cada mes, Bookish tria uns llibres en paper i els envia a casa dels lectors subscrits amb altres complements “per ampliar l’experiència”, com una guia de lectura, una invitació per parlar amb l’autor o autora del llibre, “playlists” dissenyades per a aquest títol, un marca pàgines, i altres detalls.
“Inevitable” l’instint de voler salvar-la
Tomàs Casals, director general de Bookish, ha remarcat que la primera reacció en conèixer el tancament d’Alibri va ser purament emocional. “Encara que operem un model diferent, som lectors, i el tancament d’una llibreria ens afecta profundament, encara més si és una llibreria de referència com Alibri. Així, era inevitable tenir l’instint de voler salvar-la i vam pensar de seguida en diverses alternatives”.
Ha afegit que entre les diverses possibilitats, va sorgir la d’integrar la llibreria a Bookish. “Sent totalment honestos, en els nostres plans ja hi havia obrir una llibreria de gran format, però després d’avaluar la possibilitat, ens va semblar que encara tenia molt més sentit treballar per conservar-ne una”.