Els dies 24 i 25 de novembre s’ha celebrat, en línia una atípica edició del Barcelona Il·lustració Festival. Aquest certamen ha tingut lloc, els darrers anys, a la fira Utopia Markets Il·lustració, fira que, per raons òbvies, enguany no s’ha organitzat.

Debats, conferències i tallers s’han fet de forma virtual durant dues jornades. Aquest és una trobada certament enfocada als professionals de la il·lustració, però no només això, “perquè, per exemple, enguany el tema era la il·lustració i transformació social. Com, més enllà dels encàrrecs, els il·lustradors podem mostrar la nostra veu amb relació a determinats temes socials”, explica Xavi Ramiro, president de l’APIC (Associació de Professionals de la Il·lustració).

Il·lustració i transformació social

Els temes socials proposats eren: sostenibilitat, migracions i gènere. En aquest darrer àmbit, per exemple, ha tingut lloc la presentació de treballs ‘Projectes en clau feminista’, amb les ponents Julia Kaye, Lyona i Sònia Pulido.

Sònia Pulido ha estat guardonada amb el Premi Nacional d’Il·lustració 2020 i va signar el cartell de la Mercè 2018. “He explicat com em vaig plantejar la imatge, aprofitant que els cartells envairien la ciutat. Volia una exposició de dones fortes, amb els peus a terra, diverses i associatives”, explica la il·lustradora.