És l'eslovè Tomas Pandur donant les darreres instruccions als actors abans de l'estrena. És la sisena vegada que treballa amb intèrprets espanyols, aquest cop en una aventura que era també un somni personal: dur a escena les disputes internes de la familia Essenbeck, una nissaga aristocràtica inspirada en la familia de l'industrial Krupp, clau en la militarització del règim nazi. Per a aquest valor en alça del teatre europeu, 'La caiguda dels Déus' de Luchino Visconti és de molta actualitat. Les repercussions de l'ascens del nazisme en els Essenbeck són funestes. Mort el patriarca, diverses faccions s'acarnissen en la lluita pel control de l'imperi econòmic: una fàbrica d'acer que Hitler vigila de molt a prop. Una de les escenes més conegudes de la pel·lícula és la de Martin Essenbeck, que encarna Pablo Rivero, disfressat com Marlene Dietrich a la pel·lícula l''Àngel Blau'. Belén Rueda fa el paper de la seva mare, la possessiva baronessa Sophie Von Essenbeck. Element essencial en la proposta de Pandur és l'omnipresència d'un pianista encarregat d'amplificar amb les notes de l'instrument els climax dramàtics.

En aquest cas, Pablo Rivero i Alberto Giménez encarnen els papers de Berger i Bogarde a l’escenari.