Ovacions de gala per la companyia catalanofrancesa Baró d’Evel, que ha triomfat al Teatre Lliure amb ‘Falaise‘. El títol, “precipici” en francès, fa al·lusió a la sensació de buit i a la necessitat de fer-hi front que en algun moment tots tenim quan hem de prendre determinades decisions. Es pot també traslladar a l’actual situació del món, segons Camille Decourtye. Ella i Blaï Mateu han creat i són codirectors i intèrprets de l’espectacle. Els acompanyen sis intèrprets més, alguns dels quals ja eren en espectacles anteriors. D’altres, com l’actor Oriol Pla, són nous. No hi manquen els no humans, essencials en la poètica de Baró d’Evel. Si la darrera vegada (‘Là’) era un corb, ara són uns quants coloms i un cavall.
Llenguatge pluridisciplinari
Baró d’Evel no ha estat mai una companyia de circ com les altres. El seu interès ha estat sempre hibridar la disciplina circense amb la dansa, el teatre o la música. Les acrobàcies han anat cedint terreny a altres llenguatges i els dos darrers espectacles són difícils de classificar, propers al terme molt general de teatre visual. Baró d’Evel va deixar la carpa de circ fa un parell d’anys (després de ‘Bèsties’) i aquest cop serveix un espectacle en què juga un paper clau la complexa escenografia, plena de trapes per on apareixen i desapareixen els intèrprets. Una coproducció ambiciosa del Grec que demana més funcions, les que farà al Lliure després de l’agost.