Després de la desaparició del festival BAFF, amb 12 anys d’experiència, el CAFW pretén convertir-se en un esdeveniment cultural de rellevància. És l’únic d’aquest àmbit que es celebra a Barcelona i aspira a ser un dels millors certàmens d’aquest tipus a Europa. A més, vol esdevenir un  punt de trobada amb altres festivals.

D’alta banda, a més de ser una plataforma d’exhibició, el certamen vol convertir-se en un motor per a la distribució d’aquestes pel·lícules, que sovint no tenen lloc en la programació habitual de les cartelleres barcelonines.

El Casa Asia Film Week s’estructura en dues parts: fins dimecres, 8 de juny, a la seu de Casa Àsia es faran activitats culturals i projeccions gratuïtes de documentals sobre cinema espanyol fet a l’Àsia; i a partir de dijous i fins diumenge, es traslladarà als cinemes Girona.

Premis Casa Asia Film Week

Les cintes que es projectaran als Cinemes Girona, un total de 26, són pel·lícules inèdites que s’estructuraran en tres categories: secció oficial, panorama i retrospectiva.

En la primera hi competeixen 11 pel·lícules de producció recent. La guanyadora, que serà escollida per un jurat compost per experts en cimena i crítics, rebrà el Premi Casa Asia Film Week.

La segona categoria recull les sis millors produccions asiàtiques dels darrers dos anys.

I pel que fa a la darrera, està dedicada a la realitzadora Ann Hui, de qui es projectaran cinc obres. Aquesta directora serà distingida amb el Premi Casa Asia Film Week Honorífic 2011 per la seva carrera.

El cinema de Hong Kong, entre els protagonistes

La cinematografia produïda a Hong Kong té un paper destacat en el festival. De fet, seran dues produccions d’aquesta regió les encarregades d’obrir i tancar el festival als Cinemes Girona. El dia 9 es projectarà ‘Reign of Assassin’, de John Woo i Chow-bin Su, i el 12 de juny, en la clausura del festival, ‘The Stool Pigeon’, de Dante Lam.