La xerrada d’Eva Snijders a l’EBE Barcelona va ser una de les més aclamades de la jornada. Ella fa anys que predica l’art de donar sentit a les dades i les propostes convertint-les en relats que interessen i impliquen tant a qui els explica com a qui els escolta. El concepte s’ha posat de moda en el camp del màrqueting i la publicitat, però Snijders assegura que ni és una moda ni es tracta només d’explicar contes per emocionar el consumidor i fer-lo comprar un producte.
De fet, actualment Snijders treballa sobretot en allò que anomena “storytelling” organitzacional, és a dir, a donar sentit a les decisions que es prenen dins d’una empresa o institució perquè tots els afectats puguin comprendre-les i compartir-les. Segurament, la millor manera de fer que una organització funcioni, fins i tot en moments difícils com els que marca l’actual conjuntura econòmica. De fet, Snijders assegura que la introducció de l'”storytelling” és una mostra del canvi social que s’està produint.
Tot i haver-se convertit en una tendència de moda al nostre país, Snijders assegura que ella continua treballant sobretot per a projectes en altres països, perquè encara són poques les organitzacions d’aquí que han entès la importància d’explicar bé tant els seus projectes com els seus productes o propostes.