Els participants entraven decidits a primeríssima hora del dia a fer la millor fotografia al Mercat del Peix de Mercabarna. Són alguns dels intagramers que participen al concurs i avui han hagut de posar en pràctica el seu enginy. Podien escollir: fer fotografies amb càmeres tradicionals o bé a través del mòbil, això sí l’objectiu és penjar la imatge a Instagram. Tenen una setmana de temps per escollir i si, cal retocar. "Me está gustando toso, osea, hay demasiados estímulos visuales, hay textures, hay colores, todo." "Avui he vist peixos que no havia vist en ma vida, pero ens quedem amb els de sempre i em quedo amb la tonyina." "En principio venia con la idea de hacerlo con el móbil, pero como tengo una compacta pequenita, me la he traido por si a caso. Claro, cuando he visto que mis compneros tenies importantes de cámara he dicho, oye pues yo tiro con esta que es pequenita pero hace fotos chulas" Una activitat frenética la de Mercabarna que els instagramers han hagut de copsar amb els seus dispositiu. Ara hauran d'esperar fins a mitjans de juliol. Mercabarna Enfoca és una manera de difondre entre els més joves la feina que diàriament es fa en aquest immens mercat de majoristes, tal com ens explica el director mercabarna, Josep Tejedo. "Hem pensat que una bona manera que els ciutadans vegin mercabarna és a través dels ulls d'aquells que ho saben captar aquelles imatges o aquelles coses que te aquesta petita ciutat de l'alimentació que és mercabarna, i no són uns altres que els instagramers o els fotògrafs professionals." I un dels espais triats com a temàtica ha estat el del peix, un dels més agraïts pels Instagramers i també el més matiner, tot i que ningú diria que només passen uns minuts de les 6 del matí.

Aquest dimecres els instagramers han matinat per ser a les 5 h al Mercat del Peix, hora de màxima activitat. Allà han fet el pas més important, copsar les imatges i els moments a Mercabarna, amb els seus dispositius, mòbils o càmeres tradicionals.

L’objectiu del concurs és donar a conèixer la feina que es fa al gran mercat de Barcelona. Els participants tenen dues setmana de temps per escollir, si cal retocar, i penjar el seu treball a la xarxa social.

S’hi pot participar en dues categories: una per a fotògrafs professionals amb un premi de 6.000 euros i una altra d’instagramers amb un premi de 1.000. En total, s’hi ha apuntat  150 persones. El resultat del concurs es donarà a conèixer el 15 de juliol.

Mercabarna, el gran mercat central de Barcelona, amb més de 700 empreses és un espai atractiu pels aficionats a la fotografia com demostra la gran quantitat d’imatges que en fan referència a Instagram.