La batalla entre els sectors del taxi i els VTC es reobre. La justícia europea s’ha pronunciat avui sobre la regulació que preveien Barcelona i l’Àrea Metropolitana de limitar aquests vehicles de lloguer amb conductor, els VTC, a una llicència per cada 30 de taxi. I diu Europa que la restricció és contrària a la legislació o que en tot cas no es pot justificar només per protegir el taxi.

En una taula de debat al ‘bàsics’, Tito Álvarez, portaveu d’Élite Taxi, defensa que “a Barcelona ja no hi caben més vehicles. Ens hi hem de quedar els taxis i els VTC tradicionals, ningú més”. N’ha posat d’exemple altres capitals “com Nova York i Londres”, on anys enrere es va liberalitzar el servei i més tard es van aplicar restriccions.

Romà Llort, portaveu de l’Associació VTC – Gran Turisme Catalunya, ha apuntat que els VTC tradicionals voldríem estar fora d’aquesta equació. Per això demana que hi hagi una diferenciació entre models de VTC, depenent dels serveis que ofereixen. “No som competència del taxi ni som cap plataforma. Treballem amb un model de negoci diferent, cobrint una necessitat que té la ciutat”, ha afirmat.

En aquest sentit, ha reivindicat que fa “tres anys que les regulacions que s’apliquen sobre els VTC els afecten directament, quan són un servei totalment diferent i els VTC tradicionals no són cap mena d’intrusió cap al sector del taxi”.