‘Les coses bones’, la secció més optimista del ‘bàsics‘, repassa les notícies positives de la setmana amb el periodista Carlos Márquez. En aquesta ocasió, es fixa en la lluita dels Castellers de Sarrià per assajar sota cobert; l’homenatge dels veïns a Quico Álvarez, conductor de bus del barri jubilat; i la campanya de l’Aliança contra la Pobresa Energètica, que ha consistit en canviar el nom de les parades del metro amb missatges reivindicatius.

1. Castells de Sarrià amb sostre

Els Castellers de Sarrià han estat abocats durant els darrers mesos a assajar a la intempèrie. L’entitat, que va néixer com a tal l’any 2016, es va quedar sense l’espai que els cedia l’Escola Frederic Mistral al novembre perquè el centre l’està reconvertint en aules.

Des de llavors han hagut de trampejar en diferents emplaçaments: els dimecres a l’entrada del Teatre de Sarrià i els divendres segueixen al Frederic Mistral, en una zona exterior que no els permet instal·lar la xarxa de seguretat. La plaça de la Vila també ha servit per provar construccions i, de pas, donar-se a conèixer.

Tot i la precarietat dels assajos, els Castellers de Sarrià segueixen progressant en les torres. Van tancar el 2023 amb 152 construccions descarregades, 19 castells de set i quatre noves construccions. A més, per les Festes de Santa Eulàlia van ser els encarregats de fer el pilar de cinc que acaba amb l’enxaneta al balcó de l’Ajuntament, una gesta rotatòria entre les vuit colles de la ciutat que enguany han assumit els de Sarrià.

Després d’oferir-los assajar al Mercat de Vallvidrera o fins i tot en una finca en mal estat a tocar de la ronda de Dalt, fa poques setmanes va arribar la solució que ha de ser definitiva. L’Ajuntament va acceptat cedir-los un solar al carrer del Cardenal Sentmenat, a tocar dels Ferrocarrils de Sarrià. En un primer moment, l’acondiciament del solar i la carpa havia de córrer a càrrec dels Castellers de Sarrià, però finalment serà el districte qui se’n faci càrrec.

2. Llarga vida al Bus del Barri 

La història d’en Quico Álvarez ha estat la nota emotiva de la setmana. És un conductor de TMB jubilat a qui els veïns de les Planes van organitzar una festa de comiat en el seu últim viatge amb el bus de barri 118. Feia 34 anys que treballava a l’empresa i deu fent aquest trajecte de muntanya. Els veïns tenien el seu telèfon i l’avisaven si arribaven una mica tard, i també portava la gent gran fins la porta de casa… Havia convertit el petit Bus del Barri en un taxi col·lectiu.  

Segons Márquez, aquesta és una bona ocasió per recordar la importància del servei públic: “Hi ha pocs transports menys rendibles que el Bus del Barri. I és de valorar que, en major o menor mesura, sempre hagi estat present des de la seva creació l’any 1998″.

La primera prova pilot es va fer a Sant Genís dels Agudells, a Horta Guinardó. En paral·lel, a l’abril es va crear la primera línia de TMB, la 211, que conectava Vallvidrera amb el Tibidabo. I així fins a la trentena de línies que tenim avui dia.

3. Parades de metro amb missatge 

L’Aliança Contra la Pobresa Energètica va canviar el nom, aquest dimarts, d’algunes de les parades del metro de Barcelona. Una campanya de denúncia enginyosa amb Endesa, Agbar i Naturgy en el punt de mira.