Un estudi encarregat pel Grup Bon Preu revela que el 81 % dels catalans creuen que la feina en un supermercat no està gens valorada. L’estudi forma part d’una campanya de Bon Preu per reivindicar el valor de tots els oficis que hi ha als supermercats i la importància que té per a la societat la feina que fan els professionals que hi treballen.

L’anàlisi, elaborada a partir d’una enquesta a més de 1.200 persones, revela també que el 83 % dels catalans només treballarien en un supermercat si no tinguessin cap altra opció millor, mentre que un 72 % asseguren que no hi treballarien o ho farien amb objeccions. D’altra banda, el 65 % dels enquestats creuen que és una feina gens qualificada i un 51 % consideren que no té cap projecció laboral.

En una entrevista al ‘bàsics’ Carla Jiménez, cap de caixes del Bonpreu de Centelles, ha apuntat que “hi ha un cert desprestigi en l’ofici de caixer”, però que no concorda amb el que la feina demana en realitat. “Darrere el cobrament hi ha el domini del producte i el tracte amb el client”, ha dit, i ha afegit que “sovint caiem en estigmes, com que és una feina fàcil i feminitzada”.

Olga Riera, de la secció de peixateria de l’Esclat Lloret, ha explicat la seva experiència i com va “triar voluntàriament ser peixatera de supermercat” perquè li agrada “el tracte amb la gent i el servei davant el públic”. Amb aquesta feina, ha afirmat, “tinc estabilitat total”.

“Vestits d’orgull”, la campanya per reivindicar el valor de la feina als supermercats

L’estudi, que porta per títol Percepció del treball en la feina dels supermercats, forma part d’una campanya de Bon Preu per reivindicar el valor de treballar en la indústria de la distribució alimentària. L’estudi ha estat encarregat a IO Investigación i s’ha realitzat sobre una mostra de 1.214 persones d’entre 18 i 55 anys d’edat.

Albert Aranda, director de Persones del Grup Bon Preu, assegura que el 98 % dels contractes dels treballadors de Bon Preu són indefinits i que un 22 % de la plantilla tenen una antiguitat de més de 10 anys. Ha dit també que aquesta xarxa de supermercats és “un bon lloc per fidelitzar-se laboralment i créixer”.