(ACN) USTEC i CGT han convocat una vaga aquest 9 de maig per reclamar millores per al personal laboral d’atenció educativa. Els sindicats defensen que els especialistes d’educació especial (EEE), tècnics especialistes en educació infantil (TEEI), integradors socials (TIS), auxiliars d’educació especial (AEE) i fisioterapeutes són un col·lectiu clau per a la inclusió i denuncien que està “invisibilitzat” i “infravalorat”. Per això, fan una crida a l’aturada aquest dijous.

Cartells i aturades de trànsit aquest dijous

Les organitzacions sindicals convocants de la vaga animen els professionals de l’atenció educativa a participar en la protesta i a encartellar diferents punts de la ciutat com ara la plaça de Sants i el metro de Marina. Al migdia hi ha hagut una concentració a la via Augusta, que ha tingut afectacions en el trànsit.

La reclassificació, reclam principal

Actualment el personal laboral d’atenció educativa suma uns 3.000 treballadors. La principal reivindicació del col·lectiu és que se’ls reclassifiqui professionalment, ja que actualment, denuncien, estan reconeguts per conveni en una categoria inferior a la qual els pertocaria.

Els sindicats remarquen que amb la reforma de la LOE les titulacions que tenen aquests professionals haurien de fer-los pujar de categoria, ja que el títol de Tècnic Superior passa a ser considerat com a títol superior, al mateix nivell que l’educació superior, com els estudis universitaris. “És un tema vital per a nosaltres”, ha dit Eva Costa, delegada de personal laboral d’USTEC, que ha remarcat que el fet d’estar en una categoria inferior en el conveni els penalitza econòmicament, ja que la categoria C1 suposa cobrar uns 300 euros menys cada mes.

Segons la portaveu nacional d’USTEC, Iolanda Segura, la reclassificació ja hauria d’estar implementada perquè així ho recullen diferents normatives legislatives, i apunta que si encara no s’ha fet és per falta de voluntat.

Altres millores

A banda de la reclassificació, el personal d’atenció educativa critica també la manca de personal i el fet que les seves tasques siguin poc clares. Alhora, es queixen de la desigualtat amb la resta de professionals docents en aspectes com ara el mes de juliol, que exigeixen que també sigui un mes de formació per a ells.

A més, protesten pel “mal funcionament” de la borsa de treball, que, afirmen, està desactualitzada, i que provoca que les adjudicacions no es facin bé.